Kunder der kommer tilbage er vigtige for autoværksteder


Warning: Declaration of C_DataMapper_Driver_Base::define($object_name, $context = false) should be compatible with C_Component::define($context = false) in /var/www/simonsfirma.dk/gb2200/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/datamapper/class.datamapper_driver_base.php on line 0

Warning: Declaration of C_DataMapper_Driver_Base::initialize($object_name) should be compatible with C_Component::initialize() in /var/www/simonsfirma.dk/gb2200/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/datamapper/class.datamapper_driver_base.php on line 0

Warning: Declaration of C_Displayed_Gallery_Mapper::define($context = false) should be compatible with C_CustomPost_DataMapper_Driver::define($object_name, $context = false) in /var/www/simonsfirma.dk/gb2200/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_gallery_display/class.displayed_gallery_mapper.php on line 3

Warning: Declaration of C_Displayed_Gallery_Mapper::initialize() should be compatible with C_CustomPost_DataMapper_Driver::initialize($object_name) in /var/www/simonsfirma.dk/gb2200/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_gallery_display/class.displayed_gallery_mapper.php on line 3

Kunder der kommer tilbage er utrolig vigtige for autoværksteder, hvis de godt vil blive ved med at have en sund forretning. Der er mange ting, der spiller ind i, hvordan et autoværksted klarer sig, men tilbagevendende kunder er en stor ting. Og hvad får helt præcist kunderne til at komme tilbage på ny? Hvis du yder en rigtig god service og sørger for, at bilen kører problemfrit, vil dine kunder også være mere tilbøjelige til at komme tilbage, når de næste gang står og skal have skiftet dæk eller har et andet problem med deres bil. Det er endda endnu bedre, hvis du kan få disse kunder til at henvise jer til deres venner og bekendte, så også de vil komme dertil. Ved at give kundens bil forebyggende pleje, der er med til at begrænse det antal gange, det er nødvendigt at komme forbi, vil det også være med til at gøre kunderne glade. Det er selvfølgelig nødvendigt, der en en sund balance imellem, hvad der bør gøres, og hvad der bliver gjort. Der skal jo selvfølgelig ikke gøres en hel masse, der ikke er brug for. Man vil heller ikke som kunde komme ind og få lavet en masse arbejde, som man ikke bad om, som man derfor heller ikke har lyst til at betale for.

vigtige kunder

Hvis du står i en situation, hvor kunderne kommer utilfredse tilbage eller har klager, vil det også være en rigtig god ide at have en forsikring, der dækker dette.

Vedligeholdelse af bilen. En mekaniker kigger på bilen for at finde disse små ting, som kan være fremkommet ved en bil gennem dens mange kilometer på vejene. Disse skal mekanikeren sørge for ikke kommer til at udgøre en fremtidig risiko.

Udskiftning af vinduesviskere. Det er meget nemmere at se ud af vinduet, hvis det ikke er helt tilsløret. Få erstattet gamle vinduesviskere på bilen, så du ikke kører rundt og er til fare for dig selv og andre. Afhængigt af hvor hårdt vejret er, vil dine vinduesviskere selvfølgelig også skulle udskiftes derefter. Det kan være en god ide at gøre dette i efteråret inden, at vintervejret kommer.

Hvis du får en fejlmelding fra bilen kan det være, du ikke har fået strammet tankdækslet tilstrækkelig. Det er en meget almindelig ting, der normalt altid vil vise en fejl på bilen.

Udskiftning af tændrør er en anden typisk ting, der skal gøres fra tid til anden. De vil typisk kunne bruges omkring 150.000km inden, at de skal skiftes, så det er selvfølgelig ikke noget, der skiftes hver dag.

En sidste ting, der ofte gøres, når du er ved at få synet din bil er, at olien bliver skiftet på den. Tidligere var dette noget, der skulle gøres hver 5000km, men med fremgangen inden for motorer, er dette nu noget, der typisk kun behøver gøres, når bilen alligevel skal forbi værkstedet til normalt eftersyn.

TIlbagevendende kunder, er også et godt tegn på, at firmaet yder god service og er dygtige til deres fag. Dette oplever jeg specielt hos mit autoværksted Jenses Auto, som altid er venlige og imødekommende (og ikke mindst, får min bil til at køre igen). Så, leder du efter et autoværksted i Rødovre, så kig forbi der.

 

Skriv et svar